Vučić: Gradeći svaki novi put kao da gradimo čitav novi svet, svet događaja, situacija i susreta

Predsednik Republike Srbije Aleksandar Vučić otvorio je prvu deonicu Moravskog koridora od Pojata do Makrešana, dugu gotovo 17 kilometara. Kako je najavljeno, do oktobra bi trebalo da bude završeno dodatnih 10,7 kilometara do Кoševa, čime će Кruševac biti povezan sa auto-putem.

Na svečanoj ceremoniji puštanja u saobraćaj deonice Pojate-Makrešane u okviru Moravskog koridora, predsednik je istakao da je izgradnja Moravskog koridora najvažnija za širenje industrijskih zona, dolazak novih investitora i razvoj kraja kroz koji prolazi. Čak i kada ovo postaje jedan u nizu uobičajenih događaja, ovo je veliki dan, smatra predsednik, jer, i za deset, pedeset, sto godina, ovim auto-putem će ići ljudi, setiće se ko ga je gradio, koliko je truda, energije i ljubavi prema svojoj Srbiji, svom Raškom, Rasinskom i Moravičkom okrugu uloženo.

„Ovi putevi ostaju naš trag u vremenu, o kom će suditi naši potomci. Veoma se radujem tom sudu. Radili smo mnogo da bismo ovakve rezultate postigli. Ovo je velika stvar za ljude iz Pojata, Ćićevca, Kruševca, ali i Trstenika, Vrnjačke Banje, Kraljeva, Brusa, Aleksandrovca, Varvarina“, rekao je Vučić dodajući da je na ovih 17 kilometara urađeno sedam mostova, tri nadvožnjaka, šest pločastih propusta, dva potporna zida. Kako je naveo, značaj svega ljudi će osetiti kroz nove investicije, novu industrijsku zonu u Ćićevcu, jaču i snažniju industrijsku zonu u Kruševcu, novi naučno-tehnološki park, posete Vrnjačkoj Banji i Kopaoniku, našim najposećenijim turističkim mestima i destinacijama.

„Pokazujemo da možemo da radimo i gradimo i u teškim vremenima, da grabimo ubrzano ka budućnosti, u koju gledaju i idu svi srećni narodi. Za nekoliko meseci otvorićemo auto-put do Koševa, još 10-11 kilometara, a do kraja 2024. Čačak-Kraljevo, Preljinа-Adrani auto-put. To je za ljude veliko olakšanje, ali omogućava i dovođenje novih investitora u Kraljevo, ali i u Rašku, Novi Pazar i ostala mesta između Mataruške, Bogutovačke Banje, Baljevca, Ušća…“, kazao je predsednik Srbije i dodao da je predviđena izgradnja ukupno 117 velikih građevinskih objekata – 63 mosta, 25 podvožnjaka, 29 nadvožnjaka. On je istakao da je posebno srećan zbog obaloutvrda, nasipa, i svega urađenog da se zaštiti stanovništvo i privreda od poplava koje su imale katastrofalan uticaj još iz 2014. godine.

„Srbija jača i uzdiže se sledeći jasne ciljeve održivog i snažnog rasta. Gradeći Moravski koridor nastavljamo započeti posao infrastrukturnog zaokruživanja i ekonomskog razvoja Srbije. Država mora da gradi, smanjuje nezaposlenost, podiže rast da bi nam plate i penzije bile veće, što će i biti do kraja godine“, poručio je predsednik.

Kako je naglasio, od presudnog značaja je da ova ogromna investicija, mnogo vrednija od 800 miliona, dovede privrednike iz svih delova sveta.

„Da ulažu novac u ovaj prelepi kraj, da mi posle toga možemo da privlačimo ljude i da deo ljudi koji su napustili Srbiju počnemo da vraćamo u ona mesta odakle su u inostranstvo otišli. Da im kažemo – ovo je vaša zemlja, divno je što ste mnogo toga videli i naučili na razvijenom Zapadu, fantastična iskustva, izvanredno znanje… Vreme je da se vratite u svoju zemlju, i ovde može lepo i pristojno da se živi, i moći će još lepše i pristojnije… Dobro došli u svoju Srbiju, a znamo koliko možete da nam pomognete u budućnosti“, rekao je.

„Gradeći svaki novi put mi kao da gradimo čitav novi svet, svet događaja, situacija i susreta“, kazao je Vučić i citirajući Andrića – „Nema staze ni puta kojima nisam zakoračio, samo ako je to bilo mogućno. U tome nisam poznavao straha, umora ni oklevanja“, poručio da to mora da bude naša deviza:

„To moramo da radimo u budućnosti, uvek time da se rukovodimo. Da hrabro i odlučno postavljamo najviše ciljeve pred sebe, svoju zemlju. Svako od nas pojedinačno da sebi zada ciljeve.“

Predsednik je zahvalio partnerima iz Sjedinjenih Američkih Država, Velike Britanije, Turske – na angažmanu i trudu, ali i narodu Rasinskog okruga, Kruševca, Varvarina, Ćićevca, Brusa, Aleksandrovca, Trstenika, Kraljeva, Čačka… što su „imali veru u svoju državu i kada je bilo mnogo teže“.

„I danas kada nije lako, umećemo da sačuvamo i svoje vitalne i državne i nacionalne interese, umećemo da čuvamo mir, ali i da gradimo Srbiju, njenu bogatiju budućnost i da iz sebe izvučemo ono najbolje, da pokažemo koliko smo vredni, marljivi, koliko volimo svoju Srbiju jer rezervnu otadžbinu nemamo“, rekao je obraćajući se na otvaranju dela Moravskog koridora od Pojata do Makrešana predsednik Srbije Aleksandar Vučić.

Predsednik je pre obilaska imao radni sastanak sa premijerkom Anom Brnabić i ministrima u Vladi, sa izvođačima radova, direktorima „Кoridora Srbije“ i „Puteva Srbije“. Nakon sastanka, predsednik, članovi Vlade i predsednici lokalnih samouprava koje se nalaze duž putnog pravca Moravskog koridora panoramskim autobusom prošli su završenu deonicu. Na 14. kilometru od Pojata, gde su izvedeni radovi na hidrotehničkom uređenju Zapadne Morave, predsednik Vučić je razgovarao sa čelnim ljudim lokalnih samouprava.

Predsednik je istakao značaj ulaganja u projekat Maglič, srednjovekovno utvrđenje nadomak Kraljeva, koje je nezaobilazno na putu kroz Dolinu jorgovana, u koji država ulaže velika sredstva – za projekat izgradnje saobraćajnog prilaza, parkinga i srednjovekovnog sela sa pratećim sadržajem, Grad Kraljevo je iz republičkog budžeta dobio nešto više od 450 miliona dinara.

„Napravićemo kopiju sela iz tog vremena, da ljudi mogu da obilaze, da čitav kraljevački turizam podignemo na značajno viši nivo“, rekao je predsednik Vučić.

Gradonačelnik grada Kraljeva dr Predrag Terzić, koji je prisustvovao svečanoj ceremoniji otvaranja donice auto-puta od Pojata do Makrešana, ističe značaj izgradnje Moravskog koridora za čitavu Srbiju, s posebnim osvrtom na to koliko će saobraćajnica značiti za Kraljevo i njegove građane i privredu. Grad Kraljevo, koji će, uz Beograd i Niš, jedini imati aerodrom i auto-put, biće od Beograda udaljen svega sat i petnaest-dvadeset minuta. Uz to, auto-put je velika prednost za potencijalne investitore, ali i prilika da turistički potencijali Kraljeva, u koje se sve više ulaže i iz lokalnih i iz republičkih sredstava, budu dostupni većem broju domaćih i stranih posetilaca zainteresovanih za seoski, banjski, verski, planinski, sportski, zdravstveni turizam…

Prva „pametna“ saobraćajnica u našoj zemlji, izgrađena sa kompletnom optičkom infrastrukturom, Moravski koridor, povezaće tri okruga – Rasinski, Raški i Moravički sa koridorima 10 i 11 odnosno sa auto-putem Beograd-Niš i auto-putem „Miloš Veliki“. Povezaće sve veće gradove centralne Srbije gde živi više od pola miliona ljudi – Čačak, Кraljevo, Vrnjačku Banju, Trstenik, Кruševac, Stalać i Ćićevac. Moravski koridor će trajno rešiti i pitanje poplava, pošto će biti regulisani tokovi reka u ovom delu Srbije, a pre svega Južne i Zapadne Morave. Najsavremeniji auto-put biće izgrađen „na tri Morave“ i u okviru projekta biće regulisana rečna korita u dužini od 68 kilometara.

Moravski koridor, od Pojata do Preljine, prvi domaći digitalni auto-put, najmoderniji i najširi u Srbiji – 30 metara, širi od postojećih auto-puteva za ukupno 1,6 metara, gradi se za maksimalnu dozvoljenu brzinu od 130 kilometara na čas.

Gradnja Moravskog koridora u dužini od 112 kilometara počela je u decembru 2019. godine. Čine ga tri deonice: Pojate-Кruševac, Кruševac-Adrani i Adrani – Mrčajevci – Preljina. Radove izvodi konzorcijum američke kompanije „Behtel“ i turske „Enka“, a ugovor je vredan blizu 800 miliona evra.

Grad Kraljevo