Dosadili su vam pozivi onlajn prodavaca? Evo rešenja

Potrošači koji ne žele da primaju pozive trgovaca putem telefona i sms/mms poruka u svrhu prodaje proizvoda ili usluga, mogu da se upišu registar „Ne zovi“, a svi operatori mobilne i fiksne telefonije obavezni su da to omoguće svojim korisnicima

Ministarstvo unutrašnje i spoljne trgovine saopštilo je da je 5.  januara počeo sa radom registar “Ne zovi“.

Registar će se voditi pri Regulatornom telu za elektronske komunikacije i poštanske usluge (RATEL), tako da će provera brojeva telefona upisanih u ovaj registar biti omogućena na internet stranici tog tela.

Predviđeno je da upis ili ispis pojedinog broja u registar „Ne zovi” može da zatraži samo korisnik telefonskog broja, dok će sam zahtev moći da se podnese  preko aplikacije, elektronskim putem ili podnošenjem zahteva u poslovnim prostorijama operatora. Potrošač koji podnosi zahtev svom operatoru radi upisa telefonskog broja u registar, ne dostavlja prvi put svoje lične podatke, jer oni već postoje u bazi operatora i pribavljeni su u trenutku zaključenja potrošačkog ugovora.

Formiranje registra “Ne zovi” obavezuje  trgovce da, pre nego što pozovu bilo koji broj, provere da li se on  nalazi na listi onih koji ne žele da primaju pozive u kojima se nude roba ili usluge. Propisane su i novčane kazne za one trgovce koji pozivaju građane čiji su brojevi upisani u registar.

Obrazac zahteva možete pronaći na https://must.gov.rs/extfile/sr/4123/Obrazac%20zahteva%20za%20REGISTAR%20NE%20ZOVI.pdf