Terzić i Vesić obišli radove na mostu u Adranima, kraj radova za tri meseca

Kada je, tokom junskih poplava koje su pogodile grad Kraljevo urušen most preko Musine reke kod Adrana, izgrađen 1964. godine, ministar građevinarstva, saobraćaja i infrastrukture Goran Vesić odmah je izašao na teren, a Ministarstvo je izdalo hitan nalog za formiranje privremene devijacije na mestu prekida saobraćaja na državnom putu prvog B reda 22, Mrčajevci – Adrani kod mosta preko Musine reke, i obećalo izgradnju potpuno novog mosta u rekordnom roku od svega četiri meseca.
Ministar Vesić i gradonačelnik Terzić obišli su radove na izgradnji novog mosta.
„Pre dva dana izdata je dozvola i d.o.o. ′Novi Pazar-put′ je počeo rekonstrukciju odnosno izgradnju novog mosta, koji će biti metar i po viši nego dosadašnji, iznad same obaloutvrde, i biće završen za najduže tri meseca“, naglasio je ministar, pa istakao:
„Ovo je za nauk kako ubuduće pri rekonstrukciji svih postojećih objekata treba voditi računa da se radi na principu stogodišnjih voda jer, kada je ovaj most rekonstruisan pre nekoliko godina, nije se vodilo računa o tome. Upravo zbog toga, Ministarstvo građevinarstva, saobraćaja i infrastrukture insistira da sada, kada se rade rekonstrukcije, sve bude po svim pravilima.“
Kako smatra, bolje je i da se sačeka i da, možda, više košta, ali da se urade objekti koji će da traju. Vesić je kazao da će Ministrastvo predložiti da se na teritoriji čitave Republike Srbije uradi katastar svih infrastrukturnih saobraćajnih objekata, da se popišu svi putevi, mostovi, nadvožnjaci, i da se kroz taj proces, kroz zakon koji će predložiti – o održavanju infrastrukture, tačno zna ko je nadležan za svaki infrastrukturni objekat, ko odvaja novac kako bi se objekti održavali.
Ministar je podsetio na to da je, u isto vreme kada je ovaj most srušen, došlo do nesreće i u Mrčajevcima, gde se most na Moravi takođe obrušio. Prema njegovim rečima, Ministarstvo je prošle godine dalo novac za rekonstrukciju tog mosta, koja je baš u vreme poplava trebalo da krene, tako da će gradnja mosta, koji je jedna od najbržih veza između Čačka i Kraljeva, krenuti sada.
„Oni imaju obavezu da do marta naredne godine završe most, ali očekujem da će to biti i do kraja ove godine, tako da ćemo, nakon što most u Kraljevu bude završen, imati završen i most kod Mrčajevaca“, izjavio je Vesić, zahvalivši gradonačelniku Terziću odnosno Gradu Kraljevu, koji je brzo reagovao i izdao sve neophodne dozvole, kao i „Putevima Srbije“ i preduzeću „Novi Pazar-put“, na efikasnosti.
Kako napominje ministar, u ovom trenutku na više od stotinu lokacija se vrši sanacija posledica poplava, a šteta je iznosila više od 2,5 milijarde dinara, i to samo kada su u pitanju putevi koji su u nadležnosti Republike.
Gradonačelnik grada Kraljeva dr Predrag Terzić podsetio je na to da je ministar građevinarstva, saobraćaja i infrastrukture Goran Vesić, sa direktorom Javnog preduzeća „Putevi Srbije“ Zoranom Drobnjakom, nakon što se most urušio usled obilnih padavina u junu, već sutradan došao u Adrane.


„Tada smo se sa izvođačem radova ′Novi Pazar-put′ dogovorili da već za dva dana započne izgradnja devijacije kako bi svi ljudi koji žive u Adranima, Kraljevu, ali i ljudi koji prolaze Ibarskom magistralom kroz Adrane, mogli da bezbedno pređu Musinu reku. U rekordnom roku izgrađena je devijacija, a odmah nakon toga, na osnovu uslova imaoca svih javnih ovlašćenja, napravljen je projekat tako da već sada započinje gradnja novog mosta u Adranima, koji će moći da prihvati znatno veću količinu vode i biće napravljen tako da služi decenijama“, istakao je Terzić.
Kako je pojasnio, rešenje koje je do sada postojalo nije bilo dobro jer nije podrazumevalo uslov stogodišnjih voda tako da su bujice znatno oštetile stub mosta i na kraju dovele do njegovog urušavanja.
„Najbitnije je da gradimo kvalitetne objekte koji će dugo trajati i, kao što je rekao ministar, moramo da znamo ko se brine o tom objektu, ko se stara o bezbednosti putnika koji prolaze motornim vozilima i o pešacima. Verujem da će svi meštani Adrana i Kraljeva biti zadovoljni, a znajući kako ′Novi Pazar-put′ gradi, siguran sam da će ovaj objekat biti izgrađen čak i za manje od tri meseca“, poručio je prvi čovek Kraljeva.
Direktor preduzeća „Via inžinjering“ iz Novog Sada Ljudevit Boričić naglasio je da se novi most radi u skladu sa svim propisima i standardima i, kada bude završen, biće objekat koji će dugo godina služiti svim građanima ove zemlje.
Prema rečima šefa Sekcije Kraljevo preduzeća „Novi Pazar–put“ Branislava Papakoče, novi most biće raspona 20 metara i širine 11,5 metara. Vršiće se navozi na most u dužini 300 metara iz pravca Kraljeva i 300 metara iz pravca Čačka, kompletna rekonstrukcija magistrale sa prilaznim putevima, saobraćajnom signalizacijom i odvodnjavanjem, što zahteva veliko angažovanje i veliki broj radnika.
Radnici rade i vikendom, a kako ističu, ako bude potrebno, radove će izvoditi i danju i noću. Već su raščistili tone oštećenog betona i šuta koje je vodena bujica raznela. Ukopali su duboko u zemlju i prvi šip na kraljevačkoj strani obale Musine reke.